آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
انواع حجاب 1 35 elmfarhang1
حجاب اختیاری 0 25 elmfarhang1
پرسش مهر 0 49 elmfarhang1

کار فرهنگی و تربیت دینی باید از دوران مدرسه آغاز شود

کار فرهنگی و تربیت دینی باید از دوران مدرسه آغاز شود

قزوین- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید براینکه توجه به مسائل پرورشی و تربیتی یکی از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش استان است،گفت: کار فرهنگی و تربیت دینی باید از دوران مدرسه آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نقی سیاهکالی مرادی روز شنبه در آیین افتتاحیه پروژه فوق العاده اجتماعی فرهنگی ورزشی دختران دانش آموز استان قزوین افزود: هدف از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، قرارگیری دانش‌آموزان و مخاطبان در چارچوب نظام و انقلاب اسلامی است و نگاه حاکمیت به حوزه معاونت فرهنگی است.

وی اظهار کرد: در این پروژه ارائه خدمات به دانش آموزان در حوزه های فرهنگی، ادبی، ورزشی، اجتماعی، علمی، مهارتی، اردویی و درقالب برنامه های عمومی، کارگاههای آموزشی (مهارت آموزی ) و انجمن ها با همکاری مدیر کانون های فرهنگی تربیتی و مدیریت مدیر کانون مدرسه با استفاده از فضاهای موجود مدارس انجام می شود.
سیاهکالی مرادی تاکید کرد: مدیران مدارس باید در مدرسه در راستای تقویت مهارت های اجتماعی و انجام خدمات موردنیاز مدرسه برای برگزاری برنامه های فرهنگی اجتماعی از جمله اردوها و مسابقات ورزشی از دانش آموزان فعال در این طرح استفاده کنند.

وی با بیان این‌که کار فرهنگی و تربیت دینی باید از دوران مدرسه آغاز شود، اضافه کرد: دانش آموزان هیچ گاه از درس حجاب، نماز، قرآن و دستورات دینی غفلت نکنند و بدانند عفاف و حجاب برای دختران یک ارزش محسوب می شود، در این راستا دبیران مدارس نیز رسالت خطیری بر عهده دارند.

این مسوول با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی از طریق فعالیت های مکمل و فوق برنامه محقق می شود تصریح کرد: اگر قرار هست تربیت به شکل موثرتری اثرگذاری داشته باشد، یک قالب آن فعالیت های فوق برنامه است.

وی با بیان اینکه مسوولان حوزه امور تربیتی باید در کنار تعلیم به تقویت مهارت های زندگی دانش آموزان توجه کنند، گفت: توجه به تربیت دینی و آموزش مهارت های زندگی دانش‌آموزان بهترین راهکار پیشگیری از وقوع جرائم در جامعه است، جامعه‌ای که افرادآن متدین و دارای مهارت های زندگی باشد، در برابر آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی مصونیت دارد.

سیاهکالی مرادی با اشاره به اینکه مشخصات نوجوان امروز با توجه به امکانات، توانمندی‌ها دسترسی‌ها و شرایط اجتماع متفاوت است، خطاب به دانش آموزان گفت: مسیر درستی را انتخاب نمایید و به صورت همه جانبه در تحصیل، ورزش، معارف و اخلاق گام بردارید.

وی با اشاره به اینکه این طرح تا پایان تابستان ادامه دارد ،یاد آور شد: در این طرح دانش آموزان ضمن حضور در کلاس‌های مهارتی رایگان، از برنامه‌های متنوع ورزشی، فرهنگی، هنری و اردویی که در خلال طرح اجرا می‌شود بهره مند می‌شوند.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

منبع: https://www.irna.ir/news/85196770/%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D9%88%D8%AF

مطالب مشابه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش